W naszym sklepie znajdziesz

0 modeli
marki Etnies!

Zobacz pełną ofertę

Marka, która zrewolucjonizowała buty do jazdy na deskorolce

Marka Etnies powstała w 1986 roku, a jej założycielem i jedynym jak dotąd właścicielem jest Pierre André Senizergues - prawdziwa legenda skateboardingu. Początki Etnies były związane z subkulturą skate, na co wskazuje sama nazwa, w pierwotnej wersji brzmiąca „Etnics”. Określenie wzięło się od słowa "etniczny", odzwierciedlającego styl życia wielu deskorolkowców, którzy łączyli się w małe grupy i tworzyli własną subkulturę, zwyczaje i styl życia.

Brand od początku chętnie wspierał riderów. Przez lata logo Etnies pojawiało się na butach i ubraniach takich ikon skateboardingu jak Andrew Reynolds, Ali Bulala, Sean Matlo czy Mikey Taylor. Współcześnie niewiele się zmieniło. Marka wciąż wspiera najlepszych deskorolkowców na świecie – miedzy innymi Ryana Shecklera, Willowa, Taylera Bledsoe'a i Devine'a Calloway'a. Etnies sponsoruje wiele zawodów sportowych w różnych dyscyplinach m.in. w jeździe na deskorolce, snowboardingu, surfingu, BMX i motocrossie.

Na polskim gruncie, Etnies również stawia na zdolnych ludzi z pasją. Marka sponsoruje projekt Etnies dla BMX - w teamie jeżdżą między innymi deskorolkarze Łukasz Dzido, Kacper Jakóbczyk oraz Jarosław Ruszczak. BMX to domena Piotra Leszczyńskiego i Miłosza Siajkowskiego, również wspieranych przez brand.

Innowacyjne rozwiązania i technologie

Etnies od samego początku działalności wychodzi naprzeciw utartym standardom - gdy modne były buty skate za kostkę, Etnies wprowadził pierwszy niski model na deskorolkę - Lo-Cut. Mając na względzie wysoką jakość i bezpieczeństwo oferowanych produktów, Etnies założył też pierwszy instytut badawczy nazwany Sole Technology Institute (STI). Celem instytutu było zgłębienie oddziaływania jazdy na deskorolce na ciało. W STI Lab opatentowano nowe, innowacyjne technologie dla zwiększenia wygody, bezpieczeństwa i jeszcze większej wytrzymałości butów.

Buty dla ludzi z pasją

Współcześnie buty Etnies nie są już zarezerwowane wyłącznie dla skate’ów. Dziś to marka produkująca z pasji i dla ludzi z pasją. Widać to w nonkonformistycznym zacięciu i dążeniu do perfekcji. Aktualnie produkty sygnowane logo marki Etnies sprzedawane są w ponad 70 krajach i cieszą się dużą popularnością. Pomimo tego, że firma pozostaje wierna swoim korzeniom, z biegiem lat w ofercie pojawiły się także odzież i akcesoria dla kobiet i mężczyzn, które także cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Wszystkie kolekcje pozostają jednak spójne z podstawową zasadą przyświecającą Etnies - muszą być stylowe, komfortowe i bezpieczne.