SNEAKERS

Pod tym tajemniczym słowem, zapożyczonym z języka angielskiego kryją się sportowe buty - trampki, tenisówki, czy biegówki. Sneakersy w wolnym tłumaczeniu to po prostu buty sportowe wszelkiej maści.

Etymologia jest prosta i logiczna – wszystko sprowadza się do gumowych podeszw, które były wyjątkowo ciche podczas poruszania się na każdym rodzaju podłoża i pozwalały się "zakradać" (z ang. to sneak). Podobno w znaczeniu konkretnie określającym ten rodzaj obuwia, słowa sneakers po raz pierwszy użyto już w 1917 roku. Jednak dopiero w ostatnich latach można mówić o jego popularności.

nike

Markę Nike bez zawahania można nazwać prekursorem nowych ruchów wśród globalnych marek obuwniczych. Początki sneakersowego giganta datuje się na 1964 rok. W Stanach Zjednoczonych, zrodziła się wówczas idea założenia firmy, która zajmowałaby się dystrybucją butów. Rozpoznawalność przyszła z czasem. A wraz z nią genialne i jak się później okazało – ponadczasowe modele butów. Air Max 90 z wyeksponowanym, widocznym w podeszwie systemem amortyzacji, Air Jordan z charakterystycznym logo „Jumpman” zaprojektowane dla Michaela Jordana, czy inspirowane filozofią i sztuką Zen superlekkie Roshe to buty, które pokochał cały świat. “Just do it” – Nike to zawsze strzał w 10.

oferta Nike

adidas

Połowa lat 20-tych ubiegłego wieku to zdecydowanie czas braci Dassler. Marka adidas (której nazwa powstała od imienia jednego z braci, Adolfa) od początku silnie związana była ze sportem. Obuwie i odzież sygnowane logo brandu nosili m.in. olimpijczycy. Stąd też logo adidas Originals – popularna koniczynka. Powstała ona w 1972 roku jako symbol ducha igrzysk olimpijskich. Wówczas zrodziła się też idea trzech pasków, które pierwotnie miały… wzmocnić i uchronić buty przed zniekształceniem i zniszczeniem. Dziś, trzy paski pozostały na wielu produktach stanowiąc znak rozpoznawczy firmy. Najbardziej rozpoznawalnym symbolem marki są mimo wszystko jej projekty. Nie ma chyba nikogo, kto nie kojarzyłby kultowego modelu Superstar z tzw. „shell toe”, ZX Flux inspirowanych biegówkami, czy odważnych w swoim designie Tubularów.

oferta adidas

new balance

Pierwotną wizją założyciela marki, Williama J. Riley'a, była poprawa komfortu pracy… robotników, którzy przez całe dnie nosili niewygodne buty. Pierwszymi produktami firmy były bowiem specjalne wkładki do butów, które zwiększały wygodę, stabilność i poczucie równowagi. Wkrótce marka zaczęła się specjalizować w produkcji wygodnego, wyposażonego w innowacyjne technologie obuwia i tak też pozostało do dziś. Najpopularniejszym w rodzinie butów z „N’ką” jest dziś model 574 – wygodny, lekki i dzięki systemowi ENCAP – doskonale amortyzujący. Chętnie wybieranymi sneakersami są też smukłe 420-tki, czy nieco bardziej odważne w swoim designie 580-tki.

oferta New Balance

asics

Akronim ASICS - „Anima Sana in Corpore Sano”, czyli "w zdrowym ciele zdrowy duch" i to motto które przyświeca firmie od początku istnienia. Według filozofii firmy, najprostszą drogą do zdrowia i szczęścia jest bowiem sport. Stąd też szeroka gama wysoce wyspecjalizowanego obuwia. Chlubą marki i jej powodem do dumy jest system GEL Cushioning, który zrewolucjonizował obuwie ASICS. Technologia pochłania wstrząsy poprzez rozpraszanie wstrząsu pionowego na płaszczyźnie poziomej i zapewnia dzięki temu amortyzację. Modele Gel Lyte III, Gel Kayano Trainer, czy inne wyposażone w system, nie dość, że są wygodne, to również zapewniają wsparcie i stabilność. A design? Projektanci ASICS wiedzą co modne!

oferta ASICS

diadora

Historia tej włoskiej marki sięga 1948 roku. Wówczas diadora zasłynęła jako producent ręcznie robionych butów do wspinaczki górskiej, w niedługim czasie poszerzając asortyment o sprzęt narciarski i ubrania dla futbolistów, tenisistów, kolarzy i biegaczy. Dziś to znany obuwniczy brand produkujący m.in. miejskie sneakersy w stylu retro. Modele N9000, V7000, S8000, czy Titan to klasa sama w sobie i jakość we włoskim stylu.

oferta Diadora

reebok

Początki marki sięgają 1890 roku i są silnie zakorzenione w lekkoatletyce i bieganiu. Nazwa firmy inspirowana była gatunkiem afrykańskiej antylopy – ridboka szarego. W latach 90. XX wieku Reebok poszerzył spektrum działań i z firmy kojarzącej się przede wszystkim ze sportem zmienił się w producenta obuwia w stylu „streetwear”. Do najpopularniejszych sneakersów Reebok z pewnością należą „klasyki” - Classic Leather, NPC, czy cała seria GL.

oferta Reebok